In de voorsteldraad kom ik hoofdzakelijk jongere jongeren tegen. Ikzelf ben wat ouder, heb wat meer ervaring en vind het soms moeilijk om met de jongere jongeren te communiceren wat betreft die ervaring. Daarom deze draad. Speciaal voor al die jonge schrijvers met wat meer levenservaring.
Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Wilma, 51 jaar jong. Op dit moment woonachtig in Zwolle, maar daarvoor door het hele land (en daarbuiten) wat gewoond en gezworven. Moeder van drie dochters, getrouwd met de vader van die dochters en bazin van een wit monster, genaamd Mick. Tweede keer nano, vorig jaar met succes. Ik hoop dit jaar weer de eindstreep te halen, hoewel ik het heel wat drukker heb gekregen, dus minder tijd voor creatieve uitspattingen.
Heel fijn! Het viel mij ook al op hoe jong iedereen was, en vroeg me al af of er alleen maar 'jongeren' meedoen aan dit fenomeen. Helaas kan ik niet al te veel over mezelf vertellen, maar ik ben blij dat je deze topic opzet!
Er zijn echt nog wel meer oudere jongeren, hoor. En ik (Cayendi/Anita) ben er één van (alhoewel ... als jullie bij 40 beginnen ... ben ik ook nog jong)
Mijn voorstel post zit in de voorstel draad. Dus als je meer van me wil weten, ik sta op pagina 3 :)
Ik ben 47 jaar. Bij de write-ins de afgelopen jaren trof ik jongeren én ouderen. Naar aanleiding van jouw post schiet me te binnen dat mijn hoofdpersoon nog geen leeftijd heeft ...
nou die van mij verandert telkens van leeftijd... snap ook niet wat ze nou wil... ze lijkt telkens meer over haar hele levensverhaal te willen vertellen... =D
Hoi allemaal, ik hoor ook niet meer tot het jonge grut: ben 48 jaar, moeder van 2 kinderen. Heb vorig jaar voor 't eerst aan nanowrimo meegedaan, en het kostte me moeite om de 50K te halen, maar het lukte gelukkig. Het resultaat was een ongelooflijk warrig, onsamenhangend en bizar verhaal, waar ik ontzettend veel lol aan beleefd heb. Wist niet dat mijn fantasie zo op hol kon slaan. Dus zit nu weer te popelen tot het 1 november is. Ik heb dit jaar wederom geen plannen over het onderwerp. Zie wel weer waar mijn pen mee aan komt....
geweldig toch dat je géén plannen hebt wat het onderwerp wordt ! gewoon schrijven wxat komt ! ik kon niet beginnen en ben dan gewoon gaan schrijven dat ik niet kon schrijven !! ook spannend hoor ! en frustrerend . . . ben ook ook de 60 lentes gepasseerd !
Ik doe voor de eerste keer mee dit jaar, dus ken die beschrijvingen van jullie niet. Maar ik ben echt heeeel erg benieuwd! En het komt nu ook steeds dichterbij!
Ik ben 49, dus mag ik bijna tot de krasse knarren toetreden. Mijn oma voelde zich op haar 90e nog 18, dat hoeft voor mij niet, want aan die leeftijd heb ik geen prettige herinneringen, maar 30-35 vindt ik wel een goede leeftijd om stil bij te staan. En je kan natuurlijk ook gewoon gaan terugtellen als je vindt dat je te oud wordt.
Ik ben Jeanet, 46 jaar en getrouwd. Wij hebben een dochter van 18 jaar en een klein zwart hondje van 14 jaar. Ik doe dit jaar voor de derde keer mee en heb alleen het eerste jaar het gered. Dus één dit de twee tot nu toe. Ondanks de goed aanmoedigingen van onder anderen Wilma wilde het vorig jaar niet lukken. Nu ga ik alles op alles zetten om het wel te halen ondanks dat het mij niet gelukt is (door dat wij hielpen met een verhuizing van A tot Z ) om voorbereidingen te treffen, de verhuizing kwam nogal onverwachts ze kregen plotseling een woning aangewezen. Dus het wordt weer een spannende maand. Leuk om hier ook nog meer bekenden te zien. Zoals Wilma. Harry Mossel, Hannah K en Cayendi. En leuk om er nog meer bij te mogen leren kennen.
Hmmmm was er een vraag over ouderen? Waarom reageren al die jonkies dan? hahaha, Ik ben 65 en dit is de tweede keer. En het gaat lekker. Ik zit in een goede flow.
Robertel, je kent het spreekwoord toch . . . hoe ouder hoe beter ! zou dat met het schrijven ook zo zijn ? hoop het voor ons, ben maar een paar lentes jonger dan jou ! veel succes, Rita
Dat is zo, Robertel! Dan moeten ze maar hun eigen topic openen. :P
Ik ben 49 en voel me soms 94 en soms 9. ;) Ik doe dit jaar voor de tweede keer mee en won vorig jaar. Ik kwam dit jaar maar moeizaam van start, maar lig dan nu toch op schema, getuige deze melding:
oudere jongeren (40, 50, 60+)
In de voorsteldraad kom ik hoofdzakelijk jongere jongeren tegen. Ikzelf ben wat ouder, heb wat meer ervaring en vind het soms moeilijk om met de jongere jongeren te communiceren wat betreft die ervaring. Daarom deze draad. Speciaal voor al die jonge schrijvers met wat meer levenservaring.
Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Wilma, 51 jaar jong. Op dit moment woonachtig in Zwolle, maar daarvoor door het hele land (en daarbuiten) wat gewoond en gezworven. Moeder van drie dochters, getrouwd met de vader van die dochters en bazin van een wit monster, genaamd Mick. Tweede keer nano, vorig jaar met succes. Ik hoop dit jaar weer de eindstreep te halen, hoewel ik het heel wat drukker heb gekregen, dus minder tijd voor creatieve uitspattingen.
Re: oudere jongeren (40, 50, 60+)
Heel fijn! Het viel mij ook al op hoe jong iedereen was, en vroeg me al af of er alleen maar 'jongeren' meedoen aan dit fenomeen.
Helaas kan ik niet al te veel over mezelf vertellen, maar ik ben blij dat je deze topic opzet!
Er zijn echt nog wel meer oudere jongeren, hoor.
En ik (Cayendi/Anita) ben er één van (alhoewel ... als jullie bij 40 beginnen ... ben ik ook nog jong)
Mijn voorstel post zit in de voorstel draad. Dus als je meer van me wil weten, ik sta op pagina 3 :)
Nee hoor, ik ben ook geen 10-20-of-30-er meer (aaaw shoot, nou weet cirrus dadelijk dat ik geen 34 ben XD)
Niet? *is shocked* lol
Ik ben 35, dus ook niet meer zo piep. *zucht*
Ik ben 47 jaar. Bij de write-ins de afgelopen jaren trof ik jongeren én ouderen. Naar aanleiding van jouw post schiet me te binnen dat mijn hoofdpersoon nog geen leeftijd heeft ...
nou die van mij verandert telkens van leeftijd... snap ook niet wat ze nou wil... ze lijkt telkens meer over haar hele levensverhaal te willen vertellen... =D
Die van mij hebben geen leeftijd.. (behalve Zoë... die is 11...)
Ik heb nog geen hoofdpersoon...:-)
Hoi allemaal, ik hoor ook niet meer tot het jonge grut: ben 48 jaar, moeder van 2 kinderen. Heb vorig jaar voor 't eerst aan nanowrimo meegedaan, en het kostte me moeite om de 50K te halen, maar het lukte gelukkig. Het resultaat was een ongelooflijk warrig, onsamenhangend en bizar verhaal, waar ik ontzettend veel lol aan beleefd heb. Wist niet dat mijn fantasie zo op hol kon slaan. Dus zit nu weer te popelen tot het 1 november is. Ik heb dit jaar wederom geen plannen over het onderwerp. Zie wel weer waar mijn pen mee aan komt....
geweldig toch dat je géén plannen hebt wat het onderwerp wordt ! gewoon schrijven wxat komt ! ik kon niet beginnen en ben dan gewoon gaan schrijven dat ik niet kon schrijven !! ook spannend hoor ! en frustrerend . . . ben ook ook de 60 lentes gepasseerd !
Leuk he? Als je pen (toetsenbord) met je op de loop gaat. Ik vind het iedere keer weer een bijzondere belevenis.
huh... werkt de quote knop in deze thread niet?
Anyway, wat ik wilde zeggen:
Vooral als alles op 't nippertje ineens op zijn plaats valt en alles bij elkaar aansluit. :)
Ik doe voor de eerste keer mee dit jaar, dus ken die beschrijvingen van jullie niet. Maar ik ben echt heeeel erg benieuwd!
En het komt nu ook steeds dichterbij!
Ik ben 37 en een vriendin van me die meedoet is 40er... op het schrijfclubje in de OBA in Amsterdam zitten 20ers en 30ers.
Ik ben 49, dus mag ik bijna tot de krasse knarren toetreden. Mijn oma voelde zich op haar 90e nog 18, dat hoeft voor mij niet, want aan die leeftijd heb ik geen prettige herinneringen, maar 30-35 vindt ik wel een goede leeftijd om stil bij te staan. En je kan natuurlijk ook gewoon gaan terugtellen als je vindt dat je te oud wordt.
Dat maakt van mij dus een Krasse Knar, Krasse Karin dus. Maar jong genog om voor de eerste keer hier aan mee te doen.
Ik ben 38, de 40 kruipt steeds dichterbij.
(Hij heeft de soundtrack van Jaws: TADUM... TADUM... TADADADADADA...)
Valt best mee hoor Harry! :-P
Ik ben al jaaaren 39! Eerste NaNo dus eigenlijk ben ik nog maar een piepkuiken. :-)
Hoi allemaal.
Ik ben Jeanet, 46 jaar en getrouwd. Wij hebben een dochter van 18 jaar en een klein zwart hondje van 14 jaar.
Ik doe dit jaar voor de derde keer mee en heb alleen het eerste jaar het gered. Dus één dit de twee tot nu toe.
Ondanks de goed aanmoedigingen van onder anderen Wilma wilde het vorig jaar niet lukken.
Nu ga ik alles op alles zetten om het wel te halen ondanks dat het mij niet gelukt is (door dat wij hielpen met een verhuizing van A tot Z ) om voorbereidingen te treffen, de verhuizing kwam nogal onverwachts ze kregen plotseling een woning aangewezen. Dus het wordt weer een spannende maand.
Leuk om hier ook nog meer bekenden te zien. Zoals Wilma. Harry Mossel, Hannah K en Cayendi. En leuk om er nog meer bij te mogen leren kennen.
Hmmmm was er een vraag over ouderen? Waarom reageren al die jonkies dan?
hahaha, Ik ben 65 en dit is de tweede keer. En het gaat lekker. Ik zit in een goede flow.
groet
Robertel
Robertel, je kent het spreekwoord toch . . . hoe ouder hoe beter ! zou dat met het schrijven ook zo zijn ? hoop het voor ons, ben maar een paar lentes jonger dan jou ! veel succes, Rita
Ach wat is oud. Gaat het een beetje, of kwam er net als bij mij ineens een ander project tussen door?
Kom op houvol.....
succes
Dat is zo, Robertel! Dan moeten ze maar hun eigen topic openen. :P
Ik ben 49 en voel me soms 94 en soms 9. ;) Ik doe dit jaar voor de tweede keer mee en won vorig jaar. Ik kwam dit jaar maar moeizaam van start, maar lig dan nu toch op schema, getuige deze melding:
At This Rate You Will Finish On
November 29, 2011